Creepshow #3 - Egy haláli alkotás, mely lehoz az életről - Halálod appja kritika

Imdb értékelés: 5.4
Klisé számláló: 25
Gyilkolási mérő: 4
Az én értékelésem: 5/2,5

Sziasztok! Valamikor még az ősidőkben az Instagram oldalamon kérdeztem tőletek, hogy mely, általam eddig látott filmről szeretnétek kritikát látni és a többség- pusztán egy szavazattal megelőzve a Rémálom az Elm utcában című alkotást- a Halálod appja filmet választotta, így a mai napon a Gyermekjáték 2019-es remakejéről lesz szó ebben a kritikában! :D Na jó, komolyra fordítva a szót, a mai napon ténylegesen a Halálod appja címmel büszkélkedhető, klisékkel teletűzdelt, tucat tinihorrorról lesz szó, amely képes volt olyan szinteken kiidegelni, mint annak idején elődje, a Boldog Halálnapot franchise két "mesteri alkotása" ( ha kíváncsiak vagytok a róluk készült kritikáimra, azt itt, illetve itt eltudjátok olvasni). 

A filmmel kapcsolatban egyetlen pozitívumot tudok felhozni, mégpedig Quinny karakterét. Annak ellenére, hogy az egész film egy gigászi nagy hülyeség volt, a lány legalább nem volt hülye és végül egy egész ügyes megoldással "számolt le" a főgonosszal( az idézőjel azért él, mert a készítők szerintem a Boldog halálnaphoz hasonlóan második részt is terveznek hozzá, egy új aranybánya reményében és hát a vége is erősen ezt sugalla a nézők számára :D). A filmet talán az ő karaktere mentette meg valamennyire, mert hiszem, ha ő nem lett volna ilyen, szerintem kb 30 perc után kikapcsoltam volna, mint tettem a Clown Fear című borzadájjal is. Nem csinált irtózatos nagy hülyeségeket, bár ő sem bűntelen és ő maga is hozott néhány olyan döntést, amit igencsak nem kellett volna. De ki vagyok én, hogy ítélkezzek? :D

A mellékszereplők hááát, körülbelül csak voltak és szinte semmit se tettek hozzá a filmhez, számomra inkább csak unalmas és vagy idegesítő snittek főszereplői voltak, amelyek kissé lehúzták a filmélményt. Ez igaz a mellékszálakra is, melyek sok esetben csak hátráltatták a cselekményt és semmit, de tényleg semmit nem tettek hozzá a filmhez, sok esetben csak újabb kérdőjeleket hagytak a fejembe.

A film kiaknázta majdhogynem az összes klisét, amellyel a horror műfaja rendelkezik, ezzel engem majdhogynem kiűzve a világból. Tele volt jumpscarekkel, ettől remélve a magasabb parafaktort és a feszült légkört, amely nem igazán jött össze, mindinkább kiidegelt engem és néha alig vártam, hogy vége legyen az egésznek. 

Hogy egy érdekes statisztikát mondjak az 1984-es Rémálom az Elm utcában 14( leszámítva a sok rémálmot), a 2003-as Freddy vs Jason című alkotásban 24, míg a 2007-ben napvilágot látott Adsz vagy kapsz-ban 19-re tehető a klisék száma. ( A klisék száma a Freakshow-s srácok által létrehozott pont rendszer alapján vannak számolva és az ő saját applikációjukkal van "elkönyvelve".)

Tehát a film nulla hangulattal rendelkezett, azt a feszültséget, amelyet elvártam volna az alkotástól egyáltalán nem kaptam meg. Kicsit csalódtam az alkotásban, még úgy is, hogy azért nagy tendenciákat nem állítottam elé...

Összegezve számomra ez a film nem sokkal nyújtott többet egy klisékkel teletűzdelt horrorfilmnél, azokból is az idegesítőbb verzióból. A hangulat és a feszültség körülbelül nem is létezett, úgy próbálták beleszuszakolni a filmbe a horrort, hogy néhány jumpscare-el elérik, hogy hatra szaltót ugorj a székedből. A mellékszereplők hasztalanak és néhányszor idegesítők, a mellékszálak pedig csak arra jók, hogy összekuszálják a történetet a fejekbe. Viszont a film egyetlen pozitívuma számomra, amely kissé kihúzta a filmet a csávából, az Quinny karaktere volt, aki végre nem erősítette az idegesítő és buta főszereplő lányok táborát, a végén levő csavaros leszámolással pedig egy kis felüdülést hozott a film addigi idegesítő és kényelmetlen hangulatába. Így ezek a fényében én az alkotásnak a jó szívemmel kettő és fél csillagot adnék a filmnek.

Ennyi lett volna a kritikám, köszönöm, hogy elolvastátok, remélem tetszett nektek! Véleményetek írjátok meg bátran a filmről, ha láttátok és nyugodtan ajánljatok alkotásokat, amelyekről a közeljövőben szeretnétek kritikát látni! Legyen egy csodaszép napotok, sziasztok!

Megjegyzések