Outsider #4- Lázadó a lázadók között

Egyetlen döntésed hatására megváltozhatsz - vagy akár meg is semmisülhetsz. Minden egyes választásunknak megvannak a maga következményei - Tris Prior is megtapasztalja ezt, amikor nyugtalanság s zavar támad körülötte a társadalom valamennyi csoportjában. Meg kell próbálnia megmenteni a szeretteit - és önmagát -, miközben újra meg újra szembesül a fájdalom, a megbocsátás, az azonosulás, a hűség, a politika, a szerelem és a szeretet kérdéseivel.
Ez a könyv is magával ragadó volt,ugyanúgy, mint elődje. A hangulata átváltott egy kicsit negatívabb irányba, ami az elején furcsa volt ugyan, de aztán hamar felvettem a ritmust. Itt picivel több volt az akció, de Tris lelki világára is nagyobb hangsúlyt fektetett az írónő, ami személy szerint nagyon tetszett nekem. Bár a vége felett kezdett átmenni az egész egy kis önsajnáltatásba is, de a végén végre Tris is megbékélt.
A történet szinte percre pontosan onnan veszi fel a fonalat, ahonnan A beavatott véget ért, ezzel izgalmassá téve a könyvet már a legelejétől. Itt is azt a technikát alkalmazta az írónő, amit a Naruto-nál láttam. Ahol befejeződik az egyik évad, ott folytatódik a másik; ahol véget ért az előző könyv, ott folytatódik a másik. Én úgy gondolom, hogy ez így nagyon jó, ugyanis a Trónok harcánál tapasztaltam, hogy az évad vége fele, olyan izgalmasak voltak a részek, hogy alig tudtam visszafogni magam, hogy ne nézzek több részt. Ezzel szemben az évad első részei, olyan unalmasak voltak, hogy csak szenvedve tudtam végig haladni rajta. Ez szerencsére itt nem történt meg.
Ebben a könyvben is szuperül volt adagolva az akció, a romantika és a dráma is. A karakterek itt is szuperül ki voltak dolgozva, bár Caleb-et még nem sikerült megértenem, talán az ő karaktere van a legkevésbé kidolgozva. Szinte ugyanazt tudnám elmondani erről is, mint A beavatottról, amely kritikám itt olvashatjátok. Mindenben hozza elődje nagyszerűségét, ezért is szeretem annyira ezt a sorozatot.
A könyvben van egy csodálatos idézet is, amely annyira igaz a mai világunkra:
Rájöttem, hogy az emberek többrétegű titkok. Azt hiszed, hogy ismered és érted őket, csakhogy az indítékaik mindig rejtve maradnak: a szívük mélyén őrzik őket. Megismerhetetlenek számunkra – egyszerűen csak néha úgy döntünk, hogy megbízunk bennük.
Összegezve ez egy remek könyv, amely mindenben hozza elődje nagyszerűségét, talán egy kicsit Tris önkínzása a végén már zavaró volt. Ajánlanám ezt a sorozatot mindazoknak, akik nem szeretik, ha egy könyvben hosszú fejezeteken nem történik semmi. Azoknak is ajánlom, akik odáig van a romantikus regényekért. Ha pedig mind ezeket szereted, és egy jó sorozatot szeretnél olvasni, akkor azt hiszem ez egy alapdarab( a belőlük készült filmekkel ellentétben, azok még mindig rémesek? :D)
Én az öt csoportból továbbra is ötöt szeretnék adni a könyvnek, akár elődjének, a remekül adagolt akcióér és romantikáért, a remekül kidolgozott karakterekért és a gyönyörű világteremtésért.
Köszönöm, hogy elolvastad, remélem tetszett! Véleményed várom a komment szekcióba! Legyen szép napod, szia! 

Megjegyzések