Outsider #2- A könyv, amely beavat egy új világba

EGYETLEN DÖNTÉS 

alapján megtudhatod, kik az igazi barátaid 
EGYETLEN DÖNTÉS 
meghatározhatja az értékrendedet 
EGYETLEN DÖNTÉS 
örökre megmutathatja, kihez és mihez vagy hűséges 
EGYETLEN DÖNTÉS, AMELYTŐL MEGVÁLTOZOL


Beatrice Prior az antiutópisztikus Chicagóban él: az itteni társadalom öt csoportra tagolódik, melyek mindegyike egy-egy erény kiművelését írja elő tagjai számára. Ők az Őszinték, az Önfeláldozók, a Bátrak, a Barátságosak és a Műveltek. Az év egy bizonyos napján a mindenkori tizenhat éveseknek el kell dönteniük, melyik csoporthoz kívánnak tartozni. Ennek kell szentelniük életük hátralevő részét. Beatrice ingadozik aközött, hogy a családjával maradjon-e, vagy végre önmagává váljon. Ez a két lehetőség kizárja egymást. Végül olyan döntést hoz, amely mindenki számára meglepetést jelent – még önmagának is.
Én erre a könyvre csak azt tudom mondani, hogy hűha. Ami pedig nagy öröm, hogy van ennek még két kötetnyi  folytatása és egy kiegészítő kötete is! :D Volt benne akció, izgalom, romantika, megfelelő mennyiségben adagolva. Kell ennél több?
Tris karaktere nagyon közel állt a szívemhez, ugyanis egy olyan lány képét mutatta nekem, mint amilyen én magam is szeretnék lenni. Plusz pont pedig az, hogy az író nő nem próbája rejtegetni, vagy épp szőnyeg alá seperni Tris negatív tulajdonságait sem.
A másik ilyen karakter a könyvben az Négyes ( a másik nevét direkt nem használom, ugyanis szeretném kerülni a spoilereket :D) Négyesről bár sok mindent nem tudunk meg az első könyv alatt, de mégis a könyv végére nagyon közel tudott kerülni az olvasóhoz, a kevéske információ ellenére is. 
Végül pedig ott vannak a mellékszereplők is, akik olyan remekül vannak kidolgozva, mintha a Trónok harcát olvastam volna új köntösben bújtattva. Mind Al, mind Christina és minden más mellékszereplő karaktere olyan magával ragadó, hogy ezért is öröm volt olvasni a könyvet.
Mint már a bevezetőben is említettem, a történet cselekménye pörgős volt, de mégis alapos. A könyv kitért a részletekre is, de mégis mindvégig izgalmas tudott maradni. Olyannyira, hogy néha már-már gyomorgörccsel ültem le olvasni, arra várva, hogy mi fog történni. Sőt a könyv befejezéséhez az ágyam környékét, majdhogynem elbarikádoztam, annyira nem akartam, hogy megzavarjanak az utolsó oldalak olvasása közben. Ami nagyon nagy erőssége a könyvnek az az volt, hogy mind a romantika, mind az akció, mind az érzelmek mesterien vannak összefonva és adagolva a történetben. Az írónő olyan remekül teremtette meg ezt az antiutópisztikus világot, hogyha lehunyom a szemem, magam elé tudom képzelni teljes egészében, a film megnézése nélkül is.
A könyvben csak annyi kivetni velőt találtam, hogy volt benne egy-két olyan jelenet, ahol jó magam is a szemöldökömet ráncoltam, mint annál a Wattpados történetnél, ahol a háziorvost Só Mentesnek hívták (szó szeint :D). Mondjuk mióta olvastam ezt a "gyöngyszemet" mindig sírok a röhögéstől, ahányszor csak eszembe jut. Na de visszakanyarodva a kritikához,egyedül csak ennyi kivetni valót találtam a könyvben.
A történet végén levő csavar is megér egy külön misét. Olyan váratlanul jött az a csavar, olyan hirtelenséggel kavarta fel az állóvizet, hogy még mindig visítva tudnék ugrálni, amikor beszélek róla. Persze itt is előkerültek a jó öreg klisék. De kérdezem, van olyan könyv, amiben nincs? Jó talán a Trónok harca ez alól kivétel és Stephen King Tortúrája is. Mondjuk egy- két Stephen King regény pedig horrorfilmes kliséket használ fel, szóval egyik író sem bűntelen ezen a téren. Még jómagam sem, aki imád történeteket írni, és aki fejben örökké egy más világban él. :D
Összegezve ez egy igazán remek könyv volt, mindenkinek csak ajánlani tudom. A könyv remekségét pedig az is igazolhatja, hogy mamám a vakációjára is ezt a könyvet vitte magával. :) Ezzel pedig azt hiszem mindent elmondtam.
Így a végén én az öt csoportból ötöt adnék a könyvnek, a néhány szemöldökráncoló jelenet ellenére is. Tiszta elfajzott leszek ezek után :D
Köszönöm, hogy elolvastad! Várom a te véleményed is a komment szekcióban.További szép napot, sziasztok!     

Megjegyzések