Filmmustra #3 - Belépő a vámpírok világába...

Rose, egy zabolátlan dampyr (félig ember, félig vámpír testőr), akit mora barátnőjével, Lissával együtt szökés közben kapnak el és visznek vissza az eldugott St. Vladimir Akadémiára. A vámpíriskola a mora uralkodói családok és dampyr testőreik számára szolgál oktatóhelyül. Lissa egy mora (halandó vámpír) nemesi család sarja, egy hercegnő, ami miatt folyamatos életveszélyben van. Mindketten az átlagos vámpírdiákok életét próbálják élni, de Lissa különleges mágikus képességei és a mindkettőjüket megkísértő tiltott szerelem nem javít a helyzeten. Az iskola valószínűleg a legrosszabb búvóhely számukra, ezért Rose keményen edz, hogy hivatalosan is Lissa testőre lehessen. Addig is kénytelenek szembenézni a belső és külső támadásokkal, amit a kegyetlen strigák (hallhatatlan vámpírok) jelentenek, akiknek mindent megér, hogy levadásszák a mora trónörököst, Lissát.
Lebilincselő, humoros és sokkoló. Bár az legutóbbi jelző egy kicsit negatív értelembe véve. A történet első öt percében már végig is ülted egy 10 órás történelem óra rövidített verzióját, aztán bumm az események beindulnak, és már-már követhetetlenül hömpölyögnek végig a filmen, ami személy szerint nem okozott nekem problémát, mert én nagyon is imádom ha egy történet pörgős, azonban ebben esetben ez talán kicsit igenis az volt.
A történet véleményem szerint egy középkategóriás vámpír mozi, amely nekem még mindig jobban tetszett, mint az a körülbelül húsz perc, amit az alkonyatból láttam volt. Szerény meggyőződésem szerint bármi jobb lehet az Alkonyatnál. Na jó a Szürke ötven árnyalata  kivételt képez ez alól, de ott nincsenek természetfeletti lények, csak elég érdekes párkapcsolat ábrázolás, meg elég durva khm... 
A karakterek érdekesek voltak, és annyira bírtam, mikor orosz akcentussal kezdtek el beszélni :D (én mondjuk eredeti nyelven néztem, és ott nagyon is érződött az akcentusokon, hogy ki honnan jött). Nem azt mondom, hogy olyan személyiségük volt, hogy mentem dobtam egy hátast, viszont nem voltak irritálóak. Ennél a filmnél is megfigyeltem, hogy nem dolgozták ki rendesen a karaktereket, ami kicsi hiányérzetet hagyott bennem, akárcsak A beavatott könyv film adaptációja. Nagyon bírtam Dimitri és Rose kapcsolatát is, és ami érdekes volt, hogy a film vége nem ment át mézes-mázas katasztrófába. Plusz egy pont a filmnek :D
Amik a film gyengeségei, a kicsit kidolgozatlan karakterek és a kicsit túl gyorsan pörgő események voltak. A beavatott film kritikámba is említtettem, hogy az egyes események nem voltak rendesen kidolgozva, ezzel elvéve azok drámaiságát és izgalmát. Ezt nagyon fájlalom mindkét filmben.
Plusz érdekesség, hogy a vámpírok végre nem mászkálnak a napon, max csak esernyővel. Hát nem csodálatos ez? Mostanában olyan kevés vámpíros film képes erre :D ( a hangom most irtó irónikusan csengene a valóságban :D)
Összegezve egy jó kis film voly, megfelelő egyestés mozi. Megfelelő arra is, hogy láss végre egy normális vámpír mozit, ha nem akarsz Alkonyatot nézni.
Végszóként én az őt tűfogú, vérszívóból  négyet adnék a filmnek, azért mert végre láthattam egy igényes vámpír mozit.
Köszönöm, hogy elolvastétok, véleményetek várom a komment szekcióba! Legyen szép napotok, sziasztok!

Megjegyzések