Filmmustra #2- A beavatott- film kritika

Beatrice Prior a disztopikus Chicagóban él, ahol a társadalom öt csoportra tagolódik, ezeknek mindegyike egy-egy erény kiművelését írja elő a tagjai számára. Az év egy bizonyos napján a 16 éveseknek el kell dönteniük, hova akarnak tartozni: a Bátrakhoz, az Őszintékhez, az Önfeláldozókhoz, a Barátságosakhoz, vagy a Műveltekhez. Ennek kell szentelniük életük hátralevő részét. Beatrice azonban egyikbe sem illik bele, ő ugyanis Elfajzott, és mivel kilóg a sorból, veszélyesnek számít. Ingadozik aközött, hogy a családjával maradjon-e, vagy önmagává váljon. Olyan döntést hoz, amely mindenki számára meglepetést jelent, még önmagának is.
A közelmúltban fejeztem be a könyvet, amely jelenleg a nyár legjobb könyve a szemembe, bár olyan sok könyvet még nem olvastam el, hála a sok tanulásnak, meg cécónak a suli körül. Azt a kritikámat itt olvashatjátok. :D
Ez a film hatalmas csalódás volt nekem. Nagy reményekkel és elvárásokkal ültem le a TV képernyő elé, gondolva, hogy ha egyszer ilyen remek alapanyaguk volt a készítőknek, akkor képesek egy remek filmet összedobni. De én mekkorát tévedtem... Nem azt mondom egy a könyvet nem ismerő, laikus nézőnek bejöhet a film. Viszont azoknak, akik imádták a könyvet, ez nagy csalódás lesz. Mondjuk nekik is megéri megnézni, mert legalább kedvükre kritizálhatják a filmet.
A film legnagyobb problémája, hogy tulajdonképpen kivesézte a könyvet. Vagy inkább úgy kb. minden belső szervét eltávolította. Csak úgy átugrált a film a könyv eseményein, semmin nem időzött el. Még azokon az eseményeken sem, amik a filmvásznon tökéletesek lettek volna. Ami aztán felháborító volt nekem, hogy az egyik legkedvencebb jelenetem nemes egyszerűséggel valami Zs kategóriás, klisés romhalmazzá tették tönkre. Pedig úgy gondolom, hogy annál jobb jelenet nem is kellett volna a filmbe. Egy hullámvasút volt az egész film, melyen végig száguldtunk a könyv eseményein. Csak egy csók csattant el Tris és Tobias között, pedig többet vártam volna a könyv után( elnézést kérek az esetleges spoilerekért, de nehéz a csalódottságom visszafogni).
Nem volt a karaktereknek idejük kibontakozni, mert ugráltunk egyik eseményről, a másikra. Sokszor elég követhetetlenül.És ez az ami nekem nagy csalódás. Mert a könyvben olyan jól kidolgozott karakterek vannak. Persze tudom, hogy egy film nem képes ilyen komplexitásokba bocsátkozni a szűkös időkeret miatt, de úgy vélem, hogy két óra alatt is simán lehet karaktereket kidolgozni. Számos film képes volt erre, nem értem akkor ez hogyan nem. Pedig remek alapanyagból dolgozott.
Zavart engem nagyon, hogy nem tartották be a kronológiát. Újításokkal is próbálkoztak, amelyekkel elég vegyes érzéseim vannak. Na meg el ne felejtkezzek misét mondani a könyv szuper jeleneteire, amik nem kerültek be a filmbe.
Összegezve ez a film inkább a könyvet nem olvasó embereknek lehet szórakoztató. Én mind a két órában fogtam a fejem, vagy épp értetlenül ráztam azt. Nagyon sok hiányossága van, én egy kicsivel jobb filmre számítottam a könyv után. Végig egy egy egyiptomi fáraó mumifikálásának metaforája lebegett a szemem előtt, és elmorzsoltam egy láthatatlan könnycseppet, hogy látnom kellett ezt a katasztrófát( mondjuk nem annyira borzalmas, de így elég drasztikusan hangzott :D)
Én végszóként, mint a könyv kritikájánál is, az öt csoportból hármat adnék a filmnek puszta jóindulattal.
Köszönöm, hogy elolvastad, remélem tetszett! Véleményed várom a komment szekcióba! További szőp napot, sziasztok!       

Megjegyzések