Olvassunk hazait! #8 - Ruby Saw: A vörös és a vadász- kritika


Sziasztok! A mai napon ismét egy fantasztikus magyar könyvről hoztam nektek értékelést, amelyről már beszéltem volt nektek az Instagram oldalamon is, így azoknak, akik ott is követnek biztosan nem jelent majd a meglepetést ez a könyv :D A címből pedig még könnyebben kitalálhattátok, hogy a mai napon Ruby Saw: A vörös és a vadász című könyvét fogom górcső alá venni :D

A könyv engem teljesen levett a lábamról, minden megvolt benne, amit szeretek: akció, enyhe romantika, az Assasin's Creed játékokat idéző világ és hangulat, erős és egyedi karakterek, amelyek végig megtartották személyiségük, nem lágyultak el a szerelem hatására, bár Liz karakterével majdnem megtörtént ez, viszont szerencsére az írónő még időben kapcsolt és visszaadta az olvasóknak azt a lányt, akit megszerettünk a regény elején.

Imádtam a karaktereket, szerintem fantasztikusan ki voltak dolgozva, mind a főszereplők, mind a mellékszereplők, bár az utóbbiak picit kevésbé, de ez szerencsére egy cseppet sem vett el a regény élvezhetőségéből. Liz személyében egy nagyon erős női karaktert ismerhettünk meg, amely valljuk be, azért elég kevésszer fordul elő a regényekben valamilyen megmagyarázhatatlan oknál fogva, bár szerencsére kezd ez is egy javuló tendenciát mutatni, aminek én külön örülök :D

A férfi főszereplő, Shane érdekes egy figura volt, ahogy Liz, úgy én se igazán tudtam kiigazodni a szándékain, egyes tettei miatt az állam is leesett döbbenetembe, de ez a mértékű titokzatosság véleményem szerint csak jót tett mind a karakterének, mind a történetnek. Jól eső érzés volt az, hogy fejtegetni és találgatni kellett a következő lépését, Shane pedig nem igen szándékozta megkönnyíteni az olvasók dolgát :D

Nálam ezt a zseniális hangulatot és akciót egyedül az erotikus jelenetek törték meg, amelyekre ugyan számitani lehetett a leírás, de leginkább a Molyos címkék alapján, de bennem mégis azt az érzést keltették, mintha csak azért lettek volna beleszuszakolva, mert mostanában az ilyen történetek nagyon mennek. Engem személy szerint zavartak és elég arcpirítóak voltak nekem, olvasásuk közbe kissé feszengtem is valamilyen megmagyarázhatatlan oknál fogva. Úgy vélem ezek a snittek nem annyira illetek bele ebbe a történetbe és korba, szerintem ezek nélkül is zseniális történet maradt volna.

A se veled, se nélküled kapcsolat és a folytonos civakodás az elején tök aranyos volt és meglepődve tapasztaltam, hogy az írónő úgy szőtte a történetet, hogy még a történet közepén se zavart ez az állapot. Szerintem aranyos volt és kissé képes volt meglágyítani a mindig kemény oldalukat mutató karaktereket is. Szerintem ez a szál kellett a történetbe és igenis megalapozott volt, mert sok hasonló kapcsolatot bemutató történettel ellentétben itt a szereplőink nem azért szenvedtek, mert megtehették, mindinkább azért, mert hát a világ összefogott ellenük, kiegészülve a sors remek humorával is.

A történet úgy vélem egész korrekt lezárást kapott, nem okozott csalódást nekem, azt kaptam, amire számítottam. Minden szál elvarrásra került, igy mindenféle kérdés nélkül fejezhettem be a történetet. A végén levő nagy csavarra mondjuk valamilyen szinten számítani lehetett és a végkimenetelére is, de mégis adódott egy olyan pillanat, amikor nem voltam biztos a happy end-be, amit aztán végül mindenki legnagyobb örömére mégis megkaptunk :D

Összegezve szerintem ez egy zseniális és könnyed olvasmány, minden olyan földi jóval megáldva, amit én igazán szeretek egy könyvben. Egyedül az erotikus jelenetek voltak azok, amelyek engem egy kicsit zavartak, de ezeket leszámítva egy fantasztikus könyvélményt nyújtott ez az olvasmány, amelyet szívesen elolvasnék bármikor újra, mert higgyétek el nekem, ha ez a világ egyszer beszippant, utána nehezen enged el... Így mindezek fényében én négy és fél csillagot adnék a könyvek az ötből, na meg egy kedvenc könyv státuszt Moly-on( a könyvről született Moly-os értékelésem itt elolvashatjátok) :D

Ennyi lett volna a kritikám, remélem tetszett nektek! Köszönöm, hogy elolvastátok, véleményetek bátran hagyjátok itt a komment szekcióba! Legyen egy csodaszép napotok, sziasztok! 

Megjegyzések