Olvassunk hazait! #2 - Könyv, amelyet biztosan sosem felejtesz

"Kitti egy gördülékeny, izgalmas történetet bújtatott napló-szerű köntösbe. Lujzi élete csajos, egyben nagyon mai. A főhős lehetnél Te vagy akár én. Kendőzetlenül beszél saját naivitásáról, törésekről, csalódásokról, családi tragédiákról, szeretetről, szerelemről, karrierről és a legfontosabbról, az álmairól. Lujzi problémái ma, de akár a múltban is megállhatnák helyüket. Így az elénk táruló jellemfejlődése tinik, fiatal felnőttek számára is ugyanolyan izgalmas lehet, s az idősebbeknek is múltidéző pillanatokat szerezhet. A Lujzi élete könnyed olvasmány, sokszor mély érzelmekkel, kis humorral, jövőbe mutató gondolatokkal fűszerezve."
Amikor a könyvet kézhez kaptam és először belelapoztam, azt hittem egy könnyed, a Szent Johanna gimihez hasonló naplóregényt tartok a kezembe, de tévedtem... Egy hétköznapi lány mindennapi küzdelmein keresztül hihetetlen mély tanításokat fogalmazott meg az életről, a hitről és az élethez való viszonyulásról az írónő. Olyan komoly témákat feszegetett művében Kitti, hogy sok mai szerző nem merné belevágni fejszéjét ebbe. Egy hétköznapi történetet varázsolt izgalmassá, fordulatossá és olykor könnycsalogatóvá. Lujzi a mai nők példája lehetne kitartásával, küzdeni akarásával, kreativitásával és tehetségével, amelyet nem félt kamatoztatni. Tanult hibáiból, sőt maga javára fordította azokat. Főhőse által olyan példát statuált mind a felnőtt korosztálynak, mind az én korosztályomnak, hogy úgy hiszem az Szjg után ezt is mindenképpen el kéne olvasnia, nem csak a tinédzsereknek, hanem a felnőtteknek is mindenképpen.
A történet nyitánya már lesokkolt, de természetesen pozitív értelemben. Az első pár oldal olvasása után hamar rájöttem, hogy nem éppen egy könnyed olvasmánnyal állok szembe, de ennek tudatában még szívesebben olvastam a művet. Erős nyitány pedig erős mondanivalóval rendelkező történetet vezetett fel. A könyv sorait olvasva teljesen átértékeltem az életem és hirtelen rájöttem, hogy hálásnak kell lennem azért amim van, és a problémák, amelyeket én véresen komolynak hittem, valójában csak kígyómarásnak hitt szúnyogcsípés azok mellett, amelyeken másoknak keresztül mennie akár egészen kis korban is már.
A történetvezetés szuperül megvolt oldva, logikai hibákat nem véltem felfedezni benne. Nagyon megfogott az is, hogy a történetet megszakította olykor és olyan témák boncolgatásába kezdett, amelyről én még a való életben sem szívesen beszélek. A stílusa inkább volt itt baráti, mintsem olyan, mint aki rád akar erőltetni valamit. Ezek a részek képezték a könyv lelkét, testét pedig a zseniálisan megírt történet! :)
Külön kiemelendő ama fiatalos megoldás is, hogy a zenék egy-egy QR kóddal voltak idézőjelesen odalinkelve az olvasmány mellé. Ilyet könyvben még nem nagyon láttam, de azt gondolom, hogy ilyen fiatalos megoldás könyvben nem is létezett még eddig! :D
Főszereplője remekül meg volt alkotva, és úgy hiszem bármely típusú olvasó képes azonosulni vele. A mellékszereplők pedig szintén dicséretre méltó kidolgozást kaptak, akárcsak Lujzi, aki a könyv egyedüli főszereplőjének mondható. A lány hihetetlen jellemfejlődésen ment át a mű egészén. Mindig aszerint változott, ahogy a baráti köre formálódott. Ezzel pedig még emberközelibbé hozva Lujzit és az ő történetét. 
A történet maga egy pozitív lezárást kapott, viszont a könyv önmagát nem hazudtolva meg egy mély, elgondolkodtató és félig nyitva hagyott befejezést kapott. Úgy gondolom ennél jobb lezárást nem is kaphatott a mű. Lujzi végre meglelte a boldogságot és a szerelmet, és azt csinálhatja, amit szeret: utazhat és egy új országban vághat neki egy új kalandnak. 
Összegezve ez a könyv az év egyik legjobbja volt számomra, A beavatottat is lekörözte a képzeletbeli versenyemen. Izgalmas, fordulatos, elgondolkodtató és nagyon mély gondolatokat fogalmaz meg Kitti az írásában. Gátlások nélkül beszél az írónő a társadalom által tabuként kezelt témákról. Szereplői kidolgozottak, könnyen lehet azonosulni velük, Lujzi pedig példaértékű lehet minden nő számára.
Így a kritikám végén én az öt végigbulizott éjszakából mindenképpen megadnám az ötöt a műnek izgalmas cselekményszála, elgondolkodtató sorai, gyönyörű leírásai, csodásan megalkotott karakterei és kiszámíthatatlansága miatt. Mindenkinek szívből ajánlom ezt a könyvet, minden korosztály számára, mert bizton állítom, hogy minden korosztály talál olyan tanítást a könyvben, amely elgondolkoztatja és akár meg is változtathatja nézeteit egy adott kérdésről.
Remélem tetszett ez a kritika is nektek! Véleményetek várom a komment szekcióba! Legyen csodaszép napotok, sziasztok!
U.I.: Az írónő weboldalát itt találjátok, ahonnan ti is előrendelhetitek ezt a csodálatos művet! :)
Facebook oldalam meg itt érhető el! Lessetek rá és kövessétek is be nyugodtan, ha nem akartok a januárban érkező szuper posztokról lemaradni! :D

Megjegyzések