Vissza a jövőben... #4 - Egy zombis sorozat sokkoló befejezéssel

Miközben a Big Brother valóságshow-ban a kiszavazás zajlik, Angliában elszabadul a pokol, zavargásról érkeznek hírek szerte az országból. A producer Patrick és asszisztense megpróbálják fenntartani a rendet, miközben a házban senki sem tudja, mi történik a külvilágban. A műsorvezető Kelly nem fogadja a barátja, Riq hívásait, aki egy vasútállomáson rekedt. Sophie, a BB-lakó Pippa mamája egy sofőrrel a stúdióba igyekszik. Amikor megállnak egy összetört kocsinál, a sofőrt megtámadja egy zombi. Mire a stúdióhoz érnek, átváltoznak, és rátámadnak a biztonsági őrre. Pippa a következő kieső. Amikor elhagyja a házat, a sérült őr betör a többiek közé.Egy zombival való találkozás után Riq egy benzinkútnál rejtőzik el. A másik túlélő, Alex fegyverrel kényszeríti, hogy élelmiszert szedjen össze, majd a tengerpart felé indulnak a nő autóján. A kocsi lerobban, és hamarosan zombik gyűrűjében találják magukat. Végül sikerül bemenekülniük a közeli, elhagyott házba. Patrick és Pippa a zöld szobában ragad. Képtelenek kapcsolatot teremteni a külvilággal. Az idő múlásával egyre nehezebben viselik a bezártságot. A zombivá változott Davina folytatja a portyázást a folyosón, miközben megpróbál erőszakos módon bejutni a szobába. Riq el akar jutni Kellyhez. Meggyőzi Alexet, hogy a biztonságot jelentő házból menjenek a stúdióba, induljanak el csónakkal a folyón. Miközben Alex kinyitja a kaput, egy zombi megharapja. Mivel tudja, hogy át fog változni, egy fejszét ad a férfinak, hogy ölje meg őt. Patrick és Pippa megöli az élőhalott Davinát, és eljutnak a stúdió vezérlőtermébe. A mikrofonrendszeren keresztül kommunikálni tudnak a bentiekkel, Kellyvel és a többiekkel. Kelly és Space találkozik Patrickkal és Pippával, közben elintézik az élőhalott Briant. Mivel a zombik körbevették őket, Patrick meglepő tervvel áll elő.
Mégis mi a Jóisten volt ez?! A cikk írása időpontja előtt körülbelül tíz perccel fejeztem be, de én még mindig sokkhatás alatt vagyok. Egy irritáló karakterekkel teli, a zombi filmek paródiájával felérő sorozat elérte azt, amire sok sorozat nem volt képes azelőtt: akkora hatást gyakorolt rám, hogy még mindig érzem a testem minden porcikájával a hatását. A vége meg Uramisten, valami fantasztikus volt!
A történet elején két kézzel fogtam a fejem és két percenként támadt olyan gondolatom, hogy kikapcsolom és hagyom az egész sorozatot a fenébe, olyan szinten irritáltak a karakterek. Úgy az első rész felénél rájöttem arra, hogy a 28 nappal később kritikámhoz hasonló, mindenkit melegebb tájakra küldő, akinek csak köze volt a filmhez kritikát is írhatnék, hogy legalább ti olvasók jót mulassatok agymenéseimen és szenvedéseimen. De a sorozat engem is meglepett: ugyan végig anyáztam az egészet magamba és pofán tudtam volna vágni kb az összes karaktert, de élveztem a sorozatot mégis, a vége pedig minden "szenvedést" megért!:D
A karakterek iszonyatosan idegesítőek voltak. Ha ívós játékot rendeztem volna a hülye döntéseikből garantálom, hogy én lábra aznap este biztosan nem álltam volna. :D Sikoltoztak, veszekedtek, de egy kézzel fogható tervvel egyikük sem rukkolt elő. A csapatmunkát a sorozat majdhogynem egészén minimális szinten űzték. Úgy gondolom ennek fényében nem is olyan meglepő ez a befejezés, amit a sorozat végül kapott.
A látványvilága rendben volt, és még zombi filmekhez képest is irtó undorító jelenetekkel volt megtűzdelve az alkotás. Olyan hitelesen ábrázolták a támadásokat, hogy ha gyengébb ingerküszöböm lett volna, akkor biztosan a taccsot kidobtam volna. Ennek fényében már világos nekem a tizennyolc karikás besorolás. :D
A történetvezetés rendben volt, logikai bakikat nem nagyon vétettek. Mindezek ellenére szinte teljes egészében kiszámítható volt, főleg a jumpscare-ek tekintetében. A sorozatnak egyszer sem sikerült megugrasztania, pedig azért nem nehéz belém verni a szívbajt. Egyedüli és egyben hatalmas meglepetést a befejezése okozta. Olyan lezárást kapott ez a minisorozat, hogy számos agyon hypeolt sorozat elbújhatna mellette. Ilyen eddig csak Stephen KIng Köd című művének filmadaptációjánál láttam utoljára, amely azóta is egy emlékezetes filmélmény számomra. Na most ezzel a befejezéssel ez a sorozat szintén erre a listára került! :D 
Összegezve ez igencsak érdekes sorozat volt idegesítő karakterekkel, viszonylag kiszámítható történésekkel, de fantasztikus befejezéssel. Kezdő horror nézőknek tökéletes választás, viszont nagyon erős idegzetet igényel, ugyanis a véres és gusztustalan jeleneteket nem éppen spórolták ki az alkotásból.
Így a kritika végén az öt nyakzabáló zombiból hármat és felet adnék a sorozatnak a tenyérbemászó karakterei, kiszámítható snittjeiért, de zseniális befejezése miatt!! :D
Remélem tetszett nektek a kritika! Véleményetek várom a komment szekcióba! Legyen szép napotok, sziasztok!

Megjegyzések