Vissza a jövőben... #2 - Egy sorozat, amely rászolgál a rajongásodra

A történet egy disztópikus államban játszódik a jövőben, az addigra szétesett USA egy területén, ahol teljes diktatúra van. Az életben maradt embereknek nemcsak a természeti csapásokat kell túlélni, hanem a folyamatosan csökkenő népességet is, mivel egyre kevesebb nő termékeny – nekik átnevelő táborokba kell vonulni, például a főhősnek is, aki a terület egyik parancsnokának udvartartásába kerül.
Van egy hosszú listám, valami olyasmi, mint egy bakancslista, csak ezen olyan sorozatok vannak, melyeket meg szeretnék nézni a közeljövőben. Ezen a listán kapott helyet többek között a Szolgálólány meséje is. Már régebbről ismertem a sorozatot hallásból, de még sosem vetemedtem arra, hogy megnézzem. Egészen mostanáig…
A sorozat egy fordulatos, izgalmas, kiszámíthatatlan alkotás, az HBO egy újabb gyöngyszeme a Csernobil, a Trónok harca és az Eufória után. Szóval olyan filmes élményt nyújtott nekem, amilyent én elvárok egy filmtől/sorozattól. Komor hangulata nem való mindenkinek, de a Fekete tükörrel ellentétben, az ember nem kezd el rögtön gondolkozni az élet értelmén. Ez a sorozat egyszerűen csak lesokkol.
A sorozat képi világa gyönyörű. Nagyon hitelesen festi le azt a romos, leromlott, disztópikus Amerikát, amely lett az egykor fényesen tündöklő országból. A karakterek nagyon hitelesek, az őket alakító színészek remekül formálják meg őket. Tisztán bele tudom élni magam a történetbe, nekik köszönhetően. Sokszor kéz tördelve vártam az események fejleményét és tudatosan vagy tudatlanul, de azonnal kapcsoltam a következő részre. Ezt nem sok sorozat tudta kiváltani belőlem, talán csak a Trónok harca korábbi évadai és a Naruto.
A sorozat egyetlen negatívuma számomra az June karaktere. Azt még magam sem tudom, hogy az őt alakító színésznővel, vagy magával a karakterrel van bajom a sorozatban, de viszont engem nagyon nem fogott meg a karakter. Azt kell mondanom, hogy nem volt annyira hiteles, mint amennyire én azt elvártam volna. Nem hűen reprezentálja az aggódó anyuka és a szenvedő asszony szerepének kettősét. Persze tudom, hogy az előbb azt mondtam, hogy a színészek nagyon jól hozzák karaktereiket, talán csak June karakterével akadt problémám.
Most akkor specifikusan beszéljünk az első évadról. Már az első rész olyan nyitást adott a sorozatnak, hogy az állam az asztalt verdeste, amikor néztem. Ezek után nem csodálkozom, hogy egy hét alatt ledaráltam az első évadot. Ami nálam nagy szó, mert én nagyon lassan haladok a sorozatokkal általában. :D
Nagyon tetszettek a karakterek, és már-már szurkolni kezdtem egy-egy párosnak. Gyakran próbáltam megjósolni azt is, hogy mi fog történni, de egyszerűen képtelen voltam rá. Ezért is gondolom remeknek ezt az első évadot. Remélem a további kettő is legalább ilyen jó lesz. :)
Összegezve remek volt ez az első évad, sorozat és úgy hiszem, hogy a Trónok harca rajongóknak alapdarab kéne legyen. A történet fordulatos, a karakterek remekül vannak kidolgozva.
A végén én az öt Szolgálólányból négyet adnék a sorozatnak, a történet kicsit lassú folyása és June számomra unszimpatikus karaktere miatt

Megjegyzések