Filmmustra #1 - A szörnyek valóban szörnyek?

A történet helyszíne Iszony City (eredetileg Monstropolis), a szörnyek otthona, akik rettegnek a gyerekektől, mert úgy hiszik, szimpla érintésük is halálos lehet. Ironikusan, a város energiaellátását a gyerekek sikolyai szolgáltatják, amiket a Szörny Rt. palackoz. Dolgozói a rémisztők, akik megijesztik a gyerekeket, s akiket kész hősként kezelnek az egész városban bátorságukért, amiért be mernek lépni egy gyermek szobájába.
Ez a rajzfilm egy igazi meglepetés volt számomra. Azok mellett, hogy humoros volt (amire egy kicsit azért számítottam, mivel mégis egy Pixar alkotásról van szó), a mondanivalója is igazán mély volt, mélyebb, mint azt más meséknél eddig tapasztalhattam...
A történet már az elején pörgős volt, megtűzdelve egy-egy vicces beszólással is. Azok számára is élvezhető és érthető volt az alkotás, akik előzőleg nem látták a Szörny egyetem-et. Én is az utóbbiak táborát erősítem, bár valamikor réges-régen láttam a „filmet”, de nem emlékszem semmire belőle (mily meglepő :D). 
A film cselekményszála megfelelően akció dús volt, leköti a figyelmet kellőképp. A sztori is elég hamar kibontakozik, a konfliktus megoldása pedig nem volt túl elcsépelt. Egy pillanatig azt hittem, hogy nem kapjuk meg az áhított happy end-et, de szerencsére nem kellett csalódni a készítőkben. Minden pozitív karakter végül megkapja a megérdemelt boldog befejezést (tiszta Once upon a time:D).
Bár ebben a témában laikus vagyok valamilyen szinten, de azt kell mondanom, hogy a film látványvilága lenyűgöző. Színes, vidám, igazán gyerek centrikus, de mégis megragadta a felnőtt ember tekintetét is.
Másik fontos megemlíteni valóm a karakterek személyiségének kidolgozására vonatkozik. Igazán felemelő érzés volt látni, hogy milyen részletesen volt a karakterek személyisége kidolgozva: nem egyszerűen jók és rosszak voltak, hiszen bennük volt egy kicsi rossz is, nem csupán jó tulajdonságokkal volták megáldva. A rosszakra ugyanez nem volt annyira elmondható, ők romantikus szélsőségekbe voltak kitolva. Ők csak gonoszak voltak, jó tulajdonságok nélkül, vagyis egyikükben sikerül felfedeznem a jó egy kis szikráját, de ennyi, semmi több.
Negatívumot nem hiszem, hogy tudnék kiemelni, hiszen minden megvan benne, ami egy jó egészestés „rajzfilmhez” kell. A hibát magamban keresem, mert néha volt olyan pillanat, hogy az órát szuggerálva arra vártam, hogy vége legyen. De ez nem az alkotók hibája. Pusztán nem én vagyok a célközönség.
Összegezve egy igazán remek „filmről” beszélhetünk, amely megfelelő szórakozást nyújt minden korosztály számára. A cselekményszála kellőképpen pörgős, garantálom, hogy a felnőtt se fog unatkozni csemetéje mellett. A néhány szellemes beszólás is telitalálat, az érzékenyebbeknek pedig egy zsepi ajánlott a kézügybe. :D A fentemlített jellememzők miatt pedig öt szörnyecskéből hármat adnék a filmnek! :)
Remélem tetszett nektek. Véleményetek szívesen várom a komment szekcióba. További jó olvasást és szép napot! Sziasztok!
U.I.: Utólag megnéztem, és a Szörny egyetem jóval a Szörny Rt. után készült. Bár ha a kronológiát vesszük, akkor ténylegesen a Szörny egyetem kéne előbb legyen.

Megjegyzések