Vissza a jövőben... #1 - Vajon tényleg trónt érdemel a trónok harca?

A sorozat egy fiktív világ  Westeros és Essos nevű kontinensein játszódik, és a történet szerteágazódása miatt rengeteg szereplője van. Három nagy sztori szál húzódik végig a cselekményen: az első a Hét Királyság feletti uralomért csatázó nemesi házak küzdelmeit mutatja be, a második a trón tengeren túl szervezkedő törvényes örökösét követi nyomon, a harmadik pedig egy ősi, elfeledettnek hitt ellenség közelgő támadását vetíti előre.

Emlékszem, mikor elkezdtem nézni a sorozatot elég szkeptikusan álltam hozzá. Az első rész után, az a sokat sejtető, semmit nem értő kifejezés ült ki az arcomra. De persze mivel túlzott kitartásomról vagyok elhíresült (Irónia kedves barátom, kérsz egy sört?), ezért folytattam a sorozatot. Elmondhatom minden idők legjobb sorozata volt mindaddig, amíg nem jelent meg az utolsó évad. Tűkön ülve vártam kedvenc sorozatom folytatását, valami nagy, epikus és mindent elsöprő befejezésre számítva, amilyent ez a sorozat érdemelt volna. De amit kaptam az olyan volt, mint derült égből villámcsapás. Ennyit kérdeznék csak, amivel remélem sikerül spoiler mentesen összefoglalnom az utolsó évadot: mégis mi a fenét gondoltak az alkotók, mikor ezt, ismétlem EZT a Trónok harcának csúfolt izét akarták letolni az olyan naiv rajongók torkán, mint amilyen én is vagyok?! Azt kell elmondanom, hogy ezzel az évaddal mindent leromboltak, amit az előző években gondosan felépítettek.

Az utolsó mondatom most kifejtem egy kicsit. Azt mondtam, hogy mindent leromboltak. Igen, jól olvastátok. A nyolcadik évad alkotói köptek egyet, és azokat a komplex karakterfejlődéseket kukázták. A kedvenceinkből csináltak vérengző idegent, ezzel igazán karakter idegenné téve őket.

Na de az utolsó évad kellőképpen történő szétoltása után szeretnék szólni a korábbi évadokról is…

Az első hét évad egy komplex történetet épít fel, tele remekül megalkotott karakterekkel, meglepő jellemfejlődésekkel. Senki sem teljesen gonosz, senki sem egészen jó. Ezeket igazán imádtam a sorozatban. A másik az, hogy kiszámíthatatlan volt (ami a nyolcadik évadra nem volt jellemző csak talán az utolsó két részre). Végre volt egy sorozat, amit úgy néztem, hogy közbe tövig rágtam a körmeim, és azon izgultam, hogy most mi fog történni. Nem volt bennem az a nyugodt érzés, mint más sorozatoknál, hogy biztos nem fog ez a szereplő meghalni, pusztán azért mert főszereplő. Itt mindenki egyenlő esélyekkel indult. Azt kell mondanom, hogy ez George R.R. Martin fantasztikus tehetségének köszönhető. Az ő csodálatos regénye alapján készült a sorozat. A könyvet bár még nem volt szerencsém olvasni, de amiket hallottam róla azt igazolják, hogy a könyv még komplexebb, mint a sorozat. Azt kell mondanom, hogy a sorozaton érződik, hogy mikortól nem igazodtak a készítők Martin művéhez.

Persze savaztam a nyolcadik évadot eleget, de legalább egészen elfogatható lezárást kapott. Na meg remek volt a SGI, szemet gyönyörködtető, volt nézni. Ezt a kettőt ki tudom emelni, mint az utolsó évad pozitívumai.  
Ami furcsa volt nekem az az, hogy nem hagyott kitöltetlen űrt a szívemben. Pedig azt hittem, hogy miután vége van, magamba roskadva fogok az ágyamon ülni, zsepik tengerében, elgondolkozva az élet értelmén, majd újranézni a sorozatot könnyek zuhatagában. De ezekből egyik sem történt meg…

Összegezve egy igazán remek sorozat volt, már-már kötelező a fantasy és a sorozatok rajongóinak egyaránt, persze a fantasy sorozatok rajongóinak kihagyhatatlan. Remek a karaktervezetése, a cselekményszál fordulatos és kiszámíthatatlan. A feszültséget magas fokon tartja. Ha nem lenne a nyolcadik évad bénázása, ez lehetett volna minden idők legjobb sorozata, de azt leszámítva a szívem mélyén még mindig úgy tekintek rá (nem, még nem látta a Csernobilt, és nem beszélek most a jelenlegi legeslegkedvencebb sorozatomról, a Naruto-ról sem. :D)

Én az öt repkedő sárkányból négyet adok neki, a nyolcadik évadot csak kis mértékben figyelembe véve („mert én megtehetem, mert én vagyok a király”).

Köszönöm, hogy elolvastátok! Véleményetek szívesen várom a kommentszekcióban. Legyen szép napotok, sziasztok! J




Megjegyzések