Vissza a jövőben... #3 - A katasztrófa nyomdokába

Az emberiség történetének legsúlyosabb, ember által előidézett katasztrófáját, illetve az orosz tudósok Európa megmentéséért folytatott drámai küzdelemét dolgozza fel. 1986. április 26-án hatalmas robbanás rázta meg a Szovjetunió tagállamában, Ukrajnában működő csernobili atomerőművet. A radioaktív felhő beterítette Kelet-és Közép Európát, Skandináviát és egyes nyugat-európai országokat.
Ezer év kihagyás után ismételten visszatértem önkényes száműzetésemből. Nem kezdek olyan kifogásokat gyártani, mint megkezdődött a suli, sok volt a tanulnivaló és társai. Hogy őszintén megvalljam pihenésre volt szükségem, mert az agyam szó szerint kiégett, és képtelen volt bármilyen nemű írásra. 
De annak örömére, hogy visszatértem az elmúlt idők legtöbbet emlegetett sorozatát vettem górcső alá, ami nem más mint a Csernobil.
Grandiózus elvárásokkal álltam neki a sorozatnak, köszönhetően annak, hogy egy időben még a csapból is ez folyt. De nagy spoilert lőnék le azzal, ha az elején elmondanám, hogy tetszett-e a sorozat vagy sem, és talán végig sem olvasnátok a cikket :D
A sorozatnak számos pozitív tulajdonsága van. Nagyon tetszett benne, hogy az alkotók megpróbálták minél hűebben rekreálni a valós eseményeket, meglepően jól, azt kell mondjam. Nem volt benne akció, mégis képes volt a feszült légkört megteremteni és fenntartani a sorozat elejétől a végéig. A karakterek remekül ki voltak dolgozva, egyesek szuper karakterfejlődésen mentek keresztül, de ez esetben az sem zavart, hogy nem minden karakter kapott jellemfejlődést.
A színészek remekül hozták karaktereiket, ami azért dicséretes, mert nem Hollywood-i celebekről volt szó, akik már a századik filmjükön vannak túl. Ez az amit nagyon szeretek az HBO-ban: lehetőséget ad a feltörekvő színészeknek, na meg eszméletlen jó sorozataik vannak.:D
Újabb erőssége a sorozatnak a kiszámíthatatlanság. Sosem az történik, amire a néző számítana, és én ezeket a sorozatokat imádom, mint tudjátok, ugyanis mindenhol ezt hangoztatom.:D Nagyon érdekes volt számomra a "keretes" szerkezete a történetnek. A történet végén nyert értelmet, amit a sorozat legelején láttam. Ez is különlegessé tette a sorozatot,
Negatívumot nem igazán tudnék kiemelni a sorozatból, néhol talán egy picit igen belassuló eseményeken kívül...
Összegezve ez egy igazán remek sorozat, főleg azoknak, akik szeretik azokat a sorozatokat, ami után sokat lehet elmélkedni. Na meg láncdohányosoknak maga a Kánaán lehet ez a sorozat, ugyanis a film első percétől szinte az utolsóig dohányoznak benne. Én ezen már csak röhögni tudtam a végén, és azt hiszem nem vagyok egyedül vele.:D
Én így végszóként az öt dohányzó emberből négyet adnék a sorozatnak, a király feszültség keltés és megtartásért, a kidolgozott karakterekért és a valóság hű reprezentálásáért. Azt kell mondjam, hogy ez nem jó, de nem is tragikus.:D  
Köszönöm, ha elolvastad, remélem, hogy tetszett! Véleményed várom a komment szekcióba. További szép napot, sziasztok!

Megjegyzések