Filmmustra #4 - A film, amely még mindig lázad

A beavatott-sorozat: A lázadó emeli a tétet: Tris szövetségeseket és válaszokat keres a futurisztikus Chicago romjai között. Négyessel együtt menekülniük kell a műveltek csoportjának hataloméhes vezetője, Jeanine elől. Az idővel versenyt futva Trisnek rá kell jönnie, hogy családja milyen titok miatt áldozta fel életét és miért próbálja meg a műveltek vezére megállítani őket mindenáron.
A könyv, az remek volt, mint elődje. A film pedig megint csak rossz volt, mint elődje. A film próbálta teljesen megreformálni a könyvet, ezzel ismét tönkre téve a filmet. Akkora hülyeség volt ez a film, hogy legszívesebben bemeszeltem volna az alkotóknak azért, mert képesek voltak egy ilyen remek könyvet, ilyen gyengén adaptálni.
A film nem ugyanott veszi fel a fonalat, ahol az előző film vagy könyv véget ér, sőt a könyv körülbelül húsz-harminc oldalát csak úgy kukázták, pedig szerintem lényeges lett volna, hogy azt is bemutassák.
A karakterek itt sem voltak kidolgozva, és az eseményeken való átugrálás is megmaradt. Teljesen újra írták a könyvet, amely szerintem katasztrofális döntés volt az alkotók részéről. Úgy hiszem, ha jobban ragaszkodtak volna a könyvhöz, akkor a film is jobb lett volna.
A filmet a könyv befejezése után rögtön megnéztem, de hatalmas csalódás volt ez is, mint elődje. Reménykedtem, hogy ez kicsivel talán jobb lesz, mint elődje, de nagyobbat nem is tévedhettem. Ez talán rosszabb volt, mint A beavatott. 
A filmből nagyon hiányzott a könyv mélysége, Tris lelki világának kitűnő ábrázolása. Persze tudom, hogy két óra alatt nem lehet ilyen komplex dolgokat vászonra vinni. De legalább megpróbálhatták volna.
Összegezve ez a film egy hatalmas csalódás volt. Nagyon nem tetszett, hogy az alkotók ennyire megváltoztatták a könyvet, egy olyan klisékkel teli, akármire, hogy még mindig nem hiszem el, hogy ez A lázadóhoz készült adaptáció.
Én az öt csoportból kettő és felet adnék, a karakterek kidolgozatlansága, a történet furcsa és radikális megváltoztatásáért, és annak gyenge kivitelezéséért. 
Köszönöm, hogy elolvastad, remélem tetszett! Véleményed várom a komment szekcióba! Legyen szép napod, szia! 

Megjegyzések